Cara Menyimpan Dokumen Microsoft Office 2007, 2010, dan 2013 ke Format PDF
1.Masuk ke Ms Word yang akan diubah formatnya lalu akan muncul gambar seperti dibawah ini. Setelah itu klik menu FILE pada TASK BAR yang ada diatasSetelah itu tinggal klik SAVE dan selesai.
_________________________________________________________________________________
CARA UNTUK MEMASUKKAN HASIL KERJA KE DALAM BLOG
1. Kunjungi websitewww.scribd.com
2. Klik Sign Up untuk mendaftar, Masukkan data diri Anda.
3. Masuk ke akaun e-mel anda. Buka e-mail dari Scribd berjudul "Verify your e-mail address", klik link yang tersedia dan loginlah
4. Pada Step 1 - Choose Documents to Gambar, klik browse untuk memilih dokumen PDF anda di
komputer, Klik "Upload"
5. Pada halaman "Describe Your Document", lengkapkan inti dari tajuk dokumen hingga
keywordnya, klik "Save"
6. Selanjutnya pada halaman "Share Your Document", pilihan "Share ThisDocument", klik button
"Embed Code"
7. Masuk ke Akaun Blogger Anda.
8. Klik "Buat Entri", klik tab "Edit HTML", masukkan kod dari Scribd tadi dengan menekan Ctrl + V
9. Hasilnya, dokumen PDF anda akan terkandung dalam posting Blogger anda.
No comments:
Post a Comment